Das Feuer-Endgericht, die neue Erde und das Friedensreich Christi – The Final Judgment by Fire, the New Earth and Christ’s Reign of Peace

TEIL-PART 4/4
Teil-Part 1/4 => 3. Weltkrieg & Kosmisches Ereignis / World War 3 & Cosmic Event
Teil-Part 2/4 => Antichrist & Neue Weltordnung / Antichrist & New World Order
Teil-Part 3/4 => Endzeitdiener von Jesus / Endtime Servants of Jesus

<= Instruktionen für Zurückgelassene                   Instructions for the Left Behind =>
<= Endzeit-Prophezeiungen Video Playliste      Endtime Prophecies Video Playlist =>

Bertha Dudde-Entruckung-Endgericht-Die neue Erde-Das Friedensreich Christi-Prophezeiungen-Instruktionen Jesus Christus Bertha Dudde-Rapture-Final Judgment-The new Earth-Christs Reign of Peace-Prophecies-Instructions Jesus Christ
=> VIDEO => PDF => EBOOK DE => VIDEO => PDF => EBOOK EN
Verwandte Botschaften…
=> Entrückung & 7-jährige Trübsalszeit
=> Flitterwochen mit Mir im Himmel
=> Die Welt wird trauern & Wir tanzen
=> Der Antichrist & Neue Weltordnung
=> Der Film 2012 ist sehr akkurat
=> Entwicklung von Seele & Geist erkl.
=> Entwicklung, Läuterung & Vervollk.
=> Endzeit-Prophezeiungen Videos
=> Der Verlauf der Ereignisse
=> Mögliche Ereignis-Verlaufs-Änderung
=> Verwandlung, Himmel & Millennium
=> Entrückung & Friedensreich Christi
=> Friedensreich & Vollendung
=> Der kommende Feuersturm
Related Messages…
=> Rapture & 7-year Tribulation
=> Honeymoon with Me in Heaven
=> The World shall mourn & We dance
=> The Antichrist & New World Order
=> The Movie 2012 is very accurate
=> Development of a Soul & Spirit expl.
=> Development, Purification & Perfection
=> Endtime Prophecies Videos
=> The Order of Events
=> Possible Change in Order of Events
=> Transformation, Heaven & Millennium
=> Rapture & Christ’s Reign of Peace
=> Reign of Peace & Consummation
=> The coming Conflagration

flagge de  Das Feuer-Endgericht, die neue Erde und das Friedensreich Christi

Das Feuer-Endgericht, die neue Erde und das Friedensreich Christi

Endzeit-Prophezeiungen & Instruktionen von Jesus durch Bertha Dudde

Die Entrückung der ‘kleinen Herde’ vor dem letzten Gericht

Wer wird entrückt werden?
Nur jene Christen, die trotz aller Glaubensverfolgungen Jesus bis zu Seiner Wiederkunft treu bleiben und in Seinem Sinne wirken, werden von der Erde genommen. Es wird nur eine kleine Schar sein.

Wie groß wird die Schar der Entrückten sein?
Eine Zahl wird nicht genannt. Zur Entrückung wird nur eine ‘kleine Herde’ gelangen.

Wodurch werden Gläubige die Entrückung erlangen?
Der Glaube an Jesus als Gott, die Einhaltung Seiner Lehre, die Liebe zu Ihm und zum Nächsten, Treue und offenes Bekenntnis zu Jesus, Ausdauer und Standhaftigkeit im Glaubenskampf werden die Errettung durch die Entrückung bewirken.

Wo werden sich diese Gläubigen aufhalten?
Überall auf der ganzen Welt leben treubleibende Christen. Daher wird die Entrückung auch überall stattfinden.

Wie werden sie erfahren, dass die Entrückung bevorsteht?
Sie werden das Kommen Jesu und ihre bevorstehende Entrückung von innen oder außen erfahren.

Wann und wie wird die Entrückung stattfinden?
Zu einer Zeit, in der die Not und Drangsal unerträglich zu werden scheint.

Wer kann den Entrückungsvorgang verstehen?
Nur für tief in der Erkenntnis stehende Menschen ist der Vorgang der Entrückung verständlich und darum glaubhaft. Ungläubige werden nicht an eine Entrückung glauben und ein solches Geschehen auch nicht begreifen.

Wie werden die Zurückgelassenen reagieren?
Wer nicht zu Jenen gehört, die sichtbar entrückt werden, wird nun begreifen, dass die Vorhersagen über ein solches Geschehen Realität sind. Entsprechend groß wird auch ihr Entsetzen, ihre Angst und Panik und ihr Heulen und Wehklagen sein.

Wird die sichtbare Entrückung noch letzte Ungläubige retten können?
Aufgrund der sichtbaren Entrückung der Christen wird sich den Ungläubigen eine letzte Chance zur Einsicht, Bekehrung und Umkehr zu Gott = Jesus bieten. Deren Umkehr muß aber aus freiem Willen erfolgen.

Wohin werden die Entrückten kommen?
Die im physischen Leib entrückte ‘kleine Christenherde’ wird in eine paradiesische, friedliche, erdähnliche geistige Umgebung gebracht werden. Nach der Neugestaltung der Erde werden sie von dort im physischen Leib wieder auf die Erde gelangen.

Werden die Entrückten die erneuerte Erde besiedeln?
Die Entrückten werden auf der erneuerten Erde den Elternstamm für eine neue Erlösungsperiode bilden. Sie sind geistig weit fortgeschritten und werden ein Leben für und mit Jesus führen. Sie werden das Wissen um die vergangene Zeit und das Ende an die Nachkommen auf der neuen Erde überliefern.

Das Endgericht – Das Ende dieser Menschheitsperiode durch Verbrennung der Erdoberfläche

Wie lange ist ein Feuerstrafgericht als göttliches Endgericht schon vorhergesagt?
Propheten haben seit langem ein letztes Gericht durch Feuer über Erde und Menschheit vorhergesagt.

Wird man den Warnungen und Prophezeiungen glauben?
Fast alle Menschen bezweifeln eine völlige Zerstörung der Erdoberfläche und Menschen durch Feuer als letztes Gericht.

Kann dieses Endgericht noch aufgehoben oder aufgeschoben werden?
Gott weiß um den Willen und die Neigungen der Menschen seit jeher Bescheid. Er kennt die Entwicklung und setzt ihr ein Ende, wenn ein bestimmtes Maß an Fehlentwicklung überschritten wird. Der dafür seit Ewigkeit vorbestimmte Zeitpunkt wird dann auch nicht mehr aufgehoben oder aufgeschoben.

Welchen Zwecken dient das letzte Gericht?
Das letzte Gericht entscheidet über den Zustand der Seele und über ihr ferneres Los. Es wird je nach menschlichem Charakter, Verhalten, Taten und Glauben entweder bewahrenden, beschützenden oder richtenden, vergeltenden, sühnenden und strafenden Charakter haben.

Wie werden die Verhältnisse und der Lebensstil direkt vor dem Endgericht sein?
Irdisch-materiell wird für die Anhänger des Antichristen aus dem Chaos nach der Naturkatastrophe aus dem Kosmos wieder Ordnung hergestellt und erneut materieller Wohlstand vorhanden sein. Die (nicht entrückten) Christen und alle anderen Gläubigen werden dagegen verfolgt, benachteiligt und in bitterste Armut gestürzt werden… Am Ende sollen alle Gläubigen getötet werden. Die gottlosen, sündigen Verhältnisse gleichen jenen zur Zeit vor der Sündflut, sie sind aber noch viel ärger. Warnungen vor dem direkt bevorstehenden Ende werden überhört.

Welche Vorzeichen weisen auf das Endgericht hin?
Die Katastrophe aus dem Kosmos ist die größte, letzte Warnung vor dem eigentlichen Ende. Danach warnen noch einzelne Vulkanausbrüche und Erdrisse mit Magmaaustritten und Erdbeben vor der bevorstehenden gänzlichen Erdoberflächenzerstörung. Eine große Unruhe bei Mensch und Tier erfolgt direkt vor dem Tag des Gerichts. Auch letzte Warnungen werden von den Weltmenschen ignoriert werden.

Wann wird das Feuer-Endgericht erfolgen?
Ein genaues Jahr oder gar Tagesdatum für das Feuer-Endgericht wird zum Heil der Menschen nicht vorhergesagt. Es wird für nahezu alle Menschen überraschend kommen, da kaum Jemand an ein solches Ende glaubt. Der eigentliche Auslöser des kurz bevorstehenden Feuer-Endgerichtes wird sein, wenn die Anhänger des Antichristen die letzten noch gläubigen Christen töten wollen.

Dann werden ‘die Tage verkürzt’ – indem plötzlich und unerwartet der Tag der Wiederkunft Jesu, die Errettung der noch lebenden Gläubigen und direkt danach die Zerstörung der Erdoberfläche erfolgen wird. Die Menschen sollen über das nahe Ende informiert werden und auf die Mahnungen und Warnungen der letzten Zeit achten, sich ständig darauf einstellen und entsprechend leben. Die Zeitepoche und vor allem die Endzeit-Zustände werden seit langem prophezeit. Aufgrund verschiedener Prophezeiungen Jesu zwischen 22 und 24 n. Chr. lässt sich aber der Zeitrahmen der letzten Endzeit-Ereignisse auf wenige Jahre eingrenzen.

Wird der Tag des Endes für Alle überraschend kommen?
Die seit langem existierenden prophetischen Ankündigungen vom Ende der Menschheit und Erdperiode blieben und werden bis zum Eintritt des Ereignisses von den meisten Menschen unbeachtet bleiben. Nicht nur für die Weltmenschen, die den Prophezeiungen vom Ende nicht glauben, sondern auch für Gläubige mit Wissen darum, kommt letztlich das Ende plötzlich und überraschend.

Werden Tiefenexperimente die Totalzerstörung der Erdoberfläche auslösen?
Die Anhänger des Antichristen werden durch örtlich begrenzte, unverantwortliche Tiefen-Experimente – ohne sich über die Auswirkung ihres Tuns klar zu sein – im Erdinnern Kräfte auslösen, die sie nicht mehr stoppen können. So lösen sie weltzerstörende Feuerexplosionen im Erdinnern aus und führen dadurch selbst ihr Ende herbei. Für die Experimente werden lebende Menschen als Versuchsobjekte geopfert. Da Gott solche unverantwortlichen, frevelhaften Experimente aus Ruhmsucht, übergroßem Geltungsbedürfnis und Gier nach materiellen Gütern nicht duldet, lässt er die atomare Zertrümmerung der Erde geschehen.

Ohne ausreichend Wissen und Verstand dafür zu haben, sollen zu Gewinnzwecken durch Tiefenbohrungen örtlich begrenzt Kräfte ausgelöst werden. Sobald dies gelingt, ist die dann folgende Kettenreaktion der Atomzertrümmerung jedoch nicht mehr begrenzbar, sondern zertrümmert in kürzester Zeit explosionsartig alles in atomare Bestandteile. Das wird dann mit der ganzen Erdoberfläche bis in große Tiefen geschehen. Satan treibt die Forscher zu diesem Experiment an, um die Erde zu zerstören und dadurch die Entwicklung des Geistigen auf ihr abzubrechen. Dadurch aber dient er der Schaffung einer erneuerten Erde durch Gott. Durch die Auflösung aller Formen aufgrund der Zertrümmerung der Materie in Atome und Freisetzung des Geistigen in ihr können nun neue Außenformen mit dem dazu passenden Geistigen gebildet werden.

Wie wird die Totalvernichtung der Erdoberfläche ablaufen?
Das letzte Gericht in Form der Erdverbrennung und Vernichtung von allem Lebenden in, auf und über der Erde dauert nur wenige Stunden. Erd-Magmaausbrüche durch Erdspaltungen, gewaltigste Erdbeben, Flammen aus der Erde, Vulkanausbrüche mit Feuerregen von oben, Aufruhr aller Elemente, Überschwemmungen und Riesenstürme bewirken zusammen die totale Vernichtung der Erdoberfläche und alles über, auf und in ihr Lebenden. Kein Stein wird über dem Andern bleiben. Das Donnergetöse während des Vorgangs signalisiert die donnernd-laute Stimme Gottes, die die geistig schlafende Menschheit wachrüttelt, nachdem die leisen Ermahnungen und Warnungen ständig überhört wurden. Die Menschen werden von den Flammen aus dem Erdinnern verzehrt und fallen in den Abgrund. Die Zerstörung und Verbrennung der Erde aus dem Erdinnern und der Atmosphärenentzündung verläuft unterschiedlich rasch.

Wie werden die Menschen auf diesen Vorgang reagieren?
Es wird keinerlei Fluchtmöglichkeit geben, weil überall das gleiche Gericht erkennbar sein wird. Erschrecken, Entsetzen, Verwirrung, Hilflosigkeit, Hoffnungslosigkeit, Ohnmacht, unbeschreibliche Panik und Todesangst werden die Menschen beherrschen.

Wird die Erdoberfläche oder die ganze Erde zerstört werden?
Die ganze Erdoberfläche wird bis in große Tiefen verbrennen, aber der Erdkern und die Erde als Ganzes werden bestehen bleiben. Damit wird diese Menschheitsepoche und Erdgeschichte enden. Die Erdoberfläche muss aber völlig neu gestaltet werden, um weiterhin für Menschen bewohnbar zu sein.

Welche Menschen werden im Feuergericht ihr Ende finden?
Jene Menschen, die sich von Gott abgewendet und Satan verschrieben und dem Antichristen gedient und rein weltlich gelebt haben, finden im letzten Feuergericht ihren Tod. Sie haben nicht geglaubt und sind angefüllt mit Bosheit und Falschem und so verschlingt sie die Erde in einem Feuermeer.

Für welche Ungläubige ist Rettung möglich?
Da Gott Jedem auch noch so bösen und irrenden Menschen bis zuletzt Chancen gibt, Irrtümer einzusehen, sein Denken und Verhalten zu ändern und sich wieder Gott zuzuwenden, ist die Umkehr und damit Rettung vor einer Neubannung bis zum letzen Moment möglich. Sie gelangen nach ihrem Tod in die geistige Welt und können auf der neuen Erde inkarnieren und sich höher entwickeln. Wer aber in seinem Widerstand verharrt, ist rettungslos verloren und wird in die Materie gebannt.

Wird Überleben nur durch Entrückung möglich sein?
Rettung vor dem Feuer-Endgericht wird nur Jenen zuteil, die Gott = Jesus auch im härtesten Glaubenskampf durch den Antichristen und seine Anhänger treu geblieben sind. Sie werden voll bewusst die Erdzerstörung und den Untergang der Gottlosen und Schlechten miterleben.

Bannung unverbesserlicher Gottesgegner in die Materie (Neubannung) – Was bedeutet Bannung in Materie?
Wenn ein Mensch sich völlig von Gott entfernt, die göttliche Ordnung ständig übertritt, alles Streben dem Erwerb von Materiellem und dem Genuss gilt, verhärtet sich die Seele. Nach dem Leibestod wird diese Menschenseele in seelische Einzelpartikel aufgelöst. Sie wird dann in Materie gebannt und muss ihre Entwicklung wieder durch die ganzen Naturreiche vornehmen, bis sie wieder eine freie Menschenseele werden kann.

Für wen ist die Neubannung besser als eine Existenz im Jenseits?
Sünden haben Folgen und erfordern Sühne. Sofern wegen zu großer und zu vieler Sünden eine solche Sühne weder zu Lebzeiten auf der Erde noch in der geistigen Welt möglich sind, ist eine Neubannung der Seelenteile in die Materie der bessere, gnädigere Weg.

Zu welchem Zeitpunkt erfolgt die Bannung in Materie?
Solange die geringste Aussicht auf freiwillige Rückkehr zu Gott, Seiner Ordnung und zum Guten besteht, wird kein Geist nach seinem Tod gebannt. Wenn aber nach dem Ende einer Erd-Entwicklungsperiode diese Voraussetzungen nicht mehr gegeben sind, werden solche Seelen wieder in Materie gebannt. Die Menschheit steht nun knapp davor.

Welche Menschen werden beim letzten Gericht in Materie gebannt?
Nur jene Menschen, deren Streben gegen Gott beharrlich und deren Maß an Bosheit voll ist, werden im letzten Feuer-Gericht von der Erde verschlungen und ihre Seelenteile in Materie gebannt.

Welchen Zwecken dient eine Neubannung?
Eine Bannung des Geistigen in Materie ist einerseits Strafe und Sühne, Schuldabtragung für völlige Gottlosigkeit und Bösartigkeit, andererseits ein Erziehungsmittel und eine Chance zur erneuten Freiwerdung durch die Entwicklungsstufen in der Natur.

Warum ist eine Bannung der Seele in die Materie schrecklich?
Eine Menschenseele, die Freiheit hatte, empfindet die völlige Unfreiheit nach der Bannung in die Materie als furchtbar.

Ist eine Bannung in die Materie nur ein Gericht oder auch eine Gnade und Entwicklungschance?
Auch wenn eine Neubannung der Seele in die Materie die äußerste Konsequenz eines völlig verfehlten Lebens ist, stellt sie dennoch unter den gegebenen Umständen langfristig die gnädigste, beste und erfolgsversprechendste Alternative dar im Vergleich zur Entwicklung in der Hölle.

Das Friedensreich auf der erneuerten Erde

Warum sind grundsätzliche Neuformungen erforderlich?
Alles einst von Gott Abgefallene soll wieder zur Gotteskindschaft gelangen. Wenn in einer Entwicklungsperiode dies nicht erreicht wird, setzt sich der Höher-Entwicklungs-Prozess in einer neuen Periode fort. Die in eine neu geformte Materie gebannten Seelenpartikel kehren dabei durch die Naturreiche wieder zu einer Menschennatur zurück.

Wie rasch wird aus der verbrannten Erdoberfläche eine neue Erde?
Die Erneuerung der verbrannten Erde und Erschaffung neuer Formen mit gebanntem geistigem Inhalt kann und wird durch einen Willens- und Schöpfungsakt Gottes in einem kürzesten Augenblick geschehen. Die entrückten Überlebenden werden diesen Schöpfungsakt jedoch nicht mitbekommen.

Wie werden die Entrückten den Untergang der Erde erleben und im Gedächtnis haben?
Die Entrückten werden zwar den Untergang der Menschheit durch Verbrennung der Erdoberfläche beobachten, werden davon aber weder betroffen noch im Bewußtsein damit belastet werden.

Werden die Entrückten die Neuformung der Erde miterleben?
Während die Entrückten an einem paradiesischen Aufenthaltsort weilen, wird die Neuformung der Erdoberfläche durch Gott geschehen, ohne dass die Entrückten dies miterleben werden. Es wird ihnen aber erklärt werden. Erst danach werden sie auf die erneuerte Erde zurückkehren.

Werden die Entrückten wissen, wie lange die Entrückung dauert?
Da den Entrückten der Zeitbegriff genommen wird, werden sie die Zeitdauer ihrer Entrückung in eine paradiesische Umgebung nicht einschätzen können.

Wer werden die Erstbewohner der neuen Erde sein?
Die bei Jesu Kommen entrückten Gläubigen werden die neue Erde als Stammeltern bewohnen und eine neue Generation von Menschen erziehen.

Warum ist das Wissen um die Zerstörung der alten Erde auch auf der neuen Erde wichtig?
Die von der alten Erde Entrückten sollen auf der erneuerten Erde die Erinnerung an die alte Zeit mit allen ihren Fehlentwicklungen und Sünden behalten, um sie den Nachkommen als stete Warnung zu übermitteln.

Was wird die Neuankömmlinge auf der erneuerten Erde erwarten?
Die vielen neuen Schöpfungen und Eindrücke auf der neuen Erde werden überwältigend sein. Sie werden alles übertreffen, was die alte Erde geboten hat.

Welche Aufgaben werden die Entrückten auf der neuen Erde haben?
Sie sollen von der Wiederkunft Jesu auf der alten Erde Zeugnis abgeben und den Nachkommen das Wort Gottes überliefern und sie lehren. In späteren Zeiten, wenn die Menschen wieder materialistischer werden, sollen sie an den Untergang der alten Erde erinnern. Sie sollen den Nachkommen zur restlosen Erlösung und dem gebannten Geistigen zur Aufwärtsentwicklung verhelfen. Sie sollen den Nachkommen ein lebendiges Zeugnis geben über die Kraft, Macht, Liebe und Vollkommenheit von Jesus.

Werden auf der erneuerten Erde paradiesische Verhältnisse sein?
Die Menschen werden für lange Zeit in innerem und äußerem Frieden und in Harmonie mit sich und ihrer Umwelt leben. Sie werden Freiheit, Glück und Seligkeit erleben und voll Wahrheit und Kraft sein.

Welche Bedeutung wird die Liebe zu Gott und den Nächsten haben?
Die Liebe zu Gott = Jesus und zum Nächsten wird eine zentrale Rolle für Glück und Frieden auf der neuen Erde spielen. Jesus wird immer wieder mitten unter ihnen sein, um sie zu beglücken und sie zu unterrichten. Engel werden in ständigem Kontakt mit den liebevollen Menschen sein.

Werden die Menschen in Jesus Gott erkennen?
Sie werden in Jesus Gott erkennen und Ihn anerkennen und lieben. Ihr Verhältnis zu Jesus wird sehr eng sein. Sie werden Ihm in vollem Willen dienen, Seine Ordnung und Gebote beachten und selig sein.

Wer wird die Menschen dann unterrichten und führen?
Da alle Überlebenden der alten Erde bereits eine höhere geistige Entwicklungsstufe erreicht hatten, können sie von Engeln betreut und unterrichtet werden. So werden sie auch ihren Nachkommen optimale Entwicklungsvoraussetzungen geben können. Über den Umgang mit den Neuschöpfungen, den Gebrauch davon und über religiöse und sonstige Fragen werden die Neubewohner direkt von Jesus und Seinen Engeln unterrichtet werden.

Was wird den Menschen Freude und Glückseligkeit bereiten?
Gründe zu Freude, Seligkeit und Friede im Herzen wird es aufgrund vieler Herrlichkeiten und Wunderwerke der göttlichen Liebe viele geben, ähnlich wie in der höheren geistigen Welt.

Welche Wirkungen werden neue, unbekannte Stoffe und Schöpfungen ausüben?
Durch neue Elemente und Verbindungen wird Gott völlig neuartige Werke und Wesen erschaffen. Das wird zu paradiesischen Seligkeitsgefühlen führen, weil sie das Auge und das Herz entzücken ob ihrer Schönheit und Bestimmung. Durch innere Führung werden die Menschen den Gebrauch der Werke sehr rasch erlernen.

Wodurch werden Liebe, Ruhe, Ordnung und Frieden herrschen?
Wo Jesus und Seine Lehre die Alleinherrschaft haben, wird Liebe, Ruhe, Ordnung und Frieden herrschen, weil Satan dann ausgeschaltet sein wird. Die Menschen werden wieder nach der Ordnung leben, wie es die ersten Menschen taten, alles wird miteinander in Harmonie leben. Die Stein-, Pflanzen- und Tierwelt wird sich voll und ganz den Bedürfnissen der Menschen anpassen. Menschen werden in beglückender Zweisamkeit mit Jesus leben. Gottes Segen wird sichtbar zutage treten.

Wie werden sich die Tiere untereinander verhalten?
Die Tiere werden unter sich friedlich leben. Jedes Schöpfungswerk wird dienstbereit sein.

Werden auch Ehen geschlossen und Kinder gezeugt werden?
Ja, auch auf der neuen Erde werden Ehen geschlossen und Kinder nach göttlicher Ordnung gezeugt werden.

Werden die Menschen gesund sein?
Ja, sie werden gesund und frei von Leid und Schmerzen sein. Leiden, Sorgen, Not und Elend wird es nicht mehr geben. Gott wird väterlich für sie sorgen.

Wieviele Menschen werden auf der neuen Erde ernährt werden können?
Probleme mit (angeblicher) Überbevölkerung wird es nie geben.

Wird sich die Lebensdauer verlängern?
Die Menschen werden lange leben und das Leben sinnvoll nutzen.

Wird es noch Angst vor dem Sterben geben?
Furcht vor dem Sterben und Tod wird es nicht mehr geben.

Wird auf der alten Erde nahezu Ausgereiftes nun rascher zum Menschen werden?
Wenn auf der alten Erde die Seelenentwicklung schon kurz vor einer Menschwerdung stand, wird dieses Endziel nun rascher erreicht werden.

Warum wird die Höherentwicklung durch die Naturreiche rascher erfolgen?
Da Satan gebunden sein wird, erleichtert und beschleunigt dies die Höherentwicklung.

Werden materielle Stoffe kürzer existieren und die Entwicklung rascher verlaufen?
Die materiellen Schöpfungen werden kürzer existieren und die Freiwerdung des darin Gebannten wird rascher erfolgen.

Wie wird die Entwicklung der in die Materie Gebannten auf der neuen Erde verlaufen?
Die nach dem letzten Feuergericht in die Materie gebannten gottlosen, bösartigen Menschen werden eine neue Möglichkeit bekommen, sich durch die Naturreiche der neuen Erde durch Dienen wieder zu Menschen zu entwickeln.

Wodurch werden sich die Verhältnisse auf der neuen Erde wieder verschlechtern?
Auch auf der neuen Erde werden sich nach langer Zeit wieder geistige Veränderungen ergeben, wenn aus der Materie wieder unreife Seelen als Menschen inkarnieren und das Materielle, negative Anlagen und Triebe wieder an Bedeutung gewinnen werden.

Wodurch kann Satan im tausendjährigen Reich wieder Einfluss gewinnen?
Wenn Menschen wieder nach Materiellem streben und immer mehr durch die Schöpfung gegangenes, noch nicht zur Ordnung bereites Geistiges wieder Mensch wird, kann Satan durch ordnungswidriges Verhalten der Menschen auch auf der neuen Erde im tausendjährigen Friedensreich, wieder Einfluss gewinnen.

flagge en  The Final Judgment by Fire, the New Earth and Christ’s Reign of Peace

The Final Judgment by Fire, the New Earth and Christ’s Reign of Peace

Endtime-Prophecies & Instructions from Jesus thru Bertha Dudde

The Rapture of the ‘Little Flock’ before the Final Judgment

Who will be raptured?
Only the Christians who, despite all the persecutions of faith, continue to act according to Jesus’ will and remain faithful to Him until His return, will be taken away from the earth. It will be only a small crowd, however.

How large will the multitude of the raptured ones be?
No number is mentioned. Only a ‘small flock’ will be part of the rapture.

How can believers become part of the rapture?
Faith in Jesus as God, adherence to His teachings, love for Him and one’s neighbor, faithfulness and open confession of Jesus, perseverance and steadfastness during the battle of faith; all of this will bring about salvation through the rapture.

Where will these believers be?
Faithful Christians live all over the world. Therefore, the rapture will likewise take place everywhere.

How will they know that the rapture is imminent?
They will experience the return of Jesus as well as their imminent rapture from within or without.

When and how will the rapture take place?
It will occur at a time when hardship and tribulation appear to become unbearable.

Who can understand the rapturing process?
The process of the rapture is understandable and therefore believable only for people who have a deep understanding of it. Unbelievers will not believe in a rapture and, as such, will not understand any such event.

How will those who are left behind react?
Those who are not among the visibly raptured ones will now understand that the predictions of such an event are a reality. That’s why their horror, fear and panic and their weeping and wailing will be great.

Will the visible rapture still be able to save some last unbelievers?
Due to the visible rapture of the Christians, the unbelievers will have a last chance for realization, conversion and returning to God = Jesus. However, their conversion must happen of their own free will.

Where will the raptured ones go?
The ‘little Christian flock’ raptured in the physical body will be taken to a spiritual, edenic, peaceful and earth-like environment. After the reformation of the earth, they will return to it in a new physical body.

Will the raptured ones populate the renewed earth?
The raptured ones will form the parent tribe for a new period of redemption upon the renewed earth. They are spiritually far advanced and will live a life for and with Jesus. They will pass the knowledge of the past era and the end on to the descendants upon the new earth.

The Final Judgment – The End of this Period of Mankind by the Scorching of the Surface of the Earth

How long has a judgment by fire been predicted as the final divine judgment?
Prophets have predicted a final judgment by fire for earth and mankind for a long time.

Will people believe the warnings and prophecies?
Almost all people doubt a complete destruction of the earth’s surface and mankind by fire as a final judgment.

Can this final judgment still be averted or postponed?
God has always known the will and inclination of the people. He knows the development process and puts an end to it, if a certain measure of erroneous development is exceeded. The time that has been predetermined for this since eternity will therefore not be cancelled or postponed.

What is the purpose of the final judgment?
The final judgment decides on the state of the soul and its fate. Depending on the character, behavior, deeds and faith of a person, it will either have a preserving and protective effect, or a judging, retaliatory, atoning and punishing effect.

What will the circumstances and lifestyles be like right before the final judgment?
Materially speaking, out of the chaos of the natural catastrophe from the cosmos, order will be restored for the followers of the Antichrist, and material prosperity will return. On the other hand, the (not raptured) Christians, as well as all other believers, will be persecuted, disadvantaged and plunged into the most bitter poverty… In the end, all believers shall be killed. The godless and sinful conditions are similar to those at the time before Noah’s Flood, but they are much worse this time around. Warnings of the imminent end are ignored.

What signs point to the final judgment?
The catastrophe from the cosmos is the last and largest warning before the actual end. After that, merely individual volcanic eruptions, cracks in the earth, magma discharges and earthquakes warn of the imminent complete destruction of the earth’s surface. Unusual unrest will manifest in both people and animals directly before the day of judgment. These last warnings will be ignored as well by the worldly people.

When will the final judgment by fire occur?
An exact year or date for the final judgment by fire is not predicted, which is for the good of mankind. It will come as a surprise for almost all people, since hardly anyone believes in the possibility of such events ever occurring. The actual trigger for the imminent final judgment by fire will be, when the followers of the Antichrist set out to kill the last faithful Christians.

That is when the days will be shortened and the sudden and unexpected return of Jesus, the rescue of the still living believers and the destruction of the earth’s surface take place. People must be informed about the imminent end, paying attention to the admonitions and warnings of the endtimes. They must constantly adjust to them and live accordingly. The period and conditions of the endtimes have been prophesied for a long time now. However, based on various prophecies of Jesus between 22 and 24 AD, the time frame of the final endtime events can be narrowed down to a few years.

Will the day of the end come as a surprise to everyone?
The prophetic announcements of the end of mankind and the earth, which have existed for a long time, remained and will remain unnoticed by most people until the event occurs. Not only for the people of the world who do not believe the prophecies of the end, but also for believers with knowledge of it, will the end ultimately come suddenly and surprisingly.

Will the experiments in the depths of the earth trigger the utter destruction of the earth’s surface?
The followers of the Antichrist will trigger forces within the depths of the earth by irresponsible, localized experiments, without being aware of the repercussions of their actions, which, in the end, they will not be able to stop anymore. They will inadvertently set off explosive chain reactions within the earth and bring about their own destruction. They sacrifice living people as test-objects for their experiments. Since God does not tolerate such irresponsible and sacrilegious experiments, which stem from a craving for fame, an excessive need for recognition and greed for material goods, He allows the atomic destruction of the earth to happen.

Without having sufficient knowledge and understanding, they shall, for the sake of profit, release localized forces through deep drillings. However, as soon as these experiments succeed, the following chain reaction is no longer limitable, and everything explosively shatters into atomic components. This will happen to the entire surface of the earth, even down to great depths. Satan drives the researchers to these experiments in order to destroy the earth and thereby terminate the spiritual development that is taking place upon it. In doing so, however, he facilitates the creation of a renewed earth by God. Through the dissolution of everything, the shattering of matter into atoms and the release of the spiritual elements therein, new exterior forms can now be molded with the matching spiritual components.

What is the sequence of events that constitute the utter destruction of the earth’s surface?
The final judgment in the form of the scorching of the earth’s surface and the destruction of everything living within, upon and above it lasts only a few hours. Magma eruptions through fissures in the earth, violent earthquakes, flames emerging from the depths, volcanic eruptions, a veritable rain of fire, uproar of all elements, floods and enormous storms; all of this taken together will bring about the utter destruction of the earth’s surface. No stone will remain atop the other. The roaring thunder throughout the disastrous events signals the deafening voice of God, waking up the spiritually sleeping mankind, since the previous, quiet admonitions and warnings were overheard continually. People will be consumed by the flames emerging from the bowels of the earth, and they will fall into the abyss. However, the destruction of the earth from within and the atmospheric ignition will proceed at different rates all around the globe.

How will the people react to this event?
There will be no escape, for the same judgment will be recognizable everywhere. Fright, horror, confusion, helplessness, hopelessness, powerlessness, indescribable panic and fear of death will dominate the people of the world.

Will only the earth’s surface or the entire earth be destroyed?
The entire surface of the earth will be scorched down to great depths, but the core and the earth as a whole will remain. With these events will this era of mankind and earth history end. However, the earth’s surface must be completely redesigned in order to continue to be habitable for human beings.

Who will meet his end in the judgment of fire?
The people who have turned away from God, pledged allegiance to Satan, served the Antichrist and lived purely worldly lives will find their death during the final judgment of fire. They have not believed and are filled with wickedness and falsehood, and so the earth will swallow them up in a lake of fire.

For which unbelievers is salvation possible?
Since God gives every person, even the most wicked and erring, opportunities to recognize their errors, to change their thinking and behavior and to return to God, conversion and thus salvation from a renewed banishment is indeed possible, even until the very last moment. After their death they arrive in the spiritual world and will be able to incarnate on the new earth, striving to develop higher and higher. However, those who persist in their resistance are lost without salvation and are banished into matter.

Will survival only be possible through the rapture?
Salvation from the final judgment by fire will only be granted to those who have remained faithful to God = Jesus, even during the most difficult battle of faith against the Antichrist and his followers. They will consciously witness the destruction of the earth and the doom of the wicked and bad.

Banishment of incorrigible opponents of God into matter (renewed banishment) – What does banishment into matter mean exactly?
If a human being completely departs from God, constantly transgresses the divine order, and all its striving is for the acquisition of material goods and enjoyment, the soul hardens. After the death of the body, such a human soul is dissolved into individual soul particles. It is then banished into matter and has to restart its development from square one, through all the kingdoms of nature, until it can become a free human soul once again.

For who is the renewed banishment more beneficial than an existence in the beyond?
Sins have consequences and require atonement. If, due to too great and too many sins, such an atonement is not possible during one’s lifetime on earth or in the spiritual world, a renewed banishment of the soul into matter is the preferable and more merciful way to go.

At what point does the banishment into matter take place?
As long as there is even the slightest chance for a voluntary return to God, His order and all that is good, no spirit is banished after its physical death. However, if, after the end of a developmental period on earth, these conditions are no longer given, such souls will be banished into matter once again. Mankind is now standing on the precipice of such an event.

Who will be banished into matter during the final judgment?
Only those whose striving against God is persistent and whose cup of wickedness is filled to the brim, will be swallowed by the earth during the final judgment of fire, and their souls will be banished into matter.

What purpose does a renewed banishment have?
A banishment of the spiritual into matter is, on one hand, punishment and atonement, a settlement of one’s guilt for complete godlessness and wickedness, but on the other hand, it is a means of education and a chance to regain one’s freedom through the stages of development in nature.

Why is banishment of the soul into matter so terrible?
A human soul, which previously possessed freedom, perceives the utter lack of freedom after the banishment into matter as terrible.

Is banishment into matter merely a judgment, or a grace and a chance for development as well?
Even though a renewed banishment of the soul into matter is the utmost consequence for a failed life, it is, in the long run, nevertheless the most merciful, beneficial and promising alternative as well, under the given circumstances, when compared to a development in hell.

The Kingdom of Peace upon the renewed Earth

Why are fundamental reformations necessary?
Everything that has fallen away from God must return to God’s filiation. If this is not achieved in a developmental period, the process continues in a new period. The particles of the soul banished into newly formed matter thereby return to human nature through the natural realms.

How quickly does the scorched surface of the earth transform into a new earth?
The renewal of the scorched earth and the creation of new forms containing banished spiritual contents can and will instantly happen through an act of creation by God. However, the raptured survivors will not witness this act of creation.

How will the raptured ones experience and remember the fall of the earth?
The raptured ones will indeed observe the doom of mankind by the scorching of the surface of the earth, but they will neither be affected nor burdened by it within their consciousness.

Will the raptured ones witness the reshaping of the earth?
While the raptured ones temporarily dwell in an edenic abode, the reshaping of the earth’s surface by God will take place without them witnessing it. However, it will be explained to them. Only then will they return to the renewed earth.

Will the raptured ones know how long the rapture will last?
Since the raptured ones are deprived of the concept of time, they will not be able to estimate the duration of their rapture into an edenic environment.

Who will the first inhabitants of the new earth be?
The believers raptured during Jesus’ return will inhabit the new earth as progenitors, raising a new generation of people.

Why is the knowledge of the destruction of the old earth important on the new earth as well?
Those who have been raptured from the old earth must keep the memory of the past era, together with all its aberrations and sins, in order to pass it on to the descendants as a constant warning.

What will await the newly arrived upon the renewed earth?
The myriad of new creations and impressions of the new earth will be overwhelming. They will surpass everything that the old earth offered.

What tasks will the raptured ones have on the new earth?
They are to bear witness to the return of Jesus on the old earth, and they are to deliver and teach the Word of God to the descendants. Later on, when people will once again become more materialistic, they are to remind them about the doom of the old earth. They are to help the descendants in reaching complete redemption and assisting the banished ones in ascending development. They must give the descendants a living testimony of the power, might, love and perfection of Jesus.

What conditions will there be on the renewed earth?
People will live for a long time in inner and outer peace, and in harmony with themselves and their environment. They will experience freedom, happiness and bliss, and be full of truth and strength.

What significance will the love for God and one’s neighbor have?
Love for God = Jesus and one’s neighbor will play a central role for happiness and peace upon the new earth. Jesus will always be in the midst of them, granting them joy and teaching them. Angels will be in constant contact with the tender and affectionate people.

Will the people recognize God in Jesus?
They will recognize God in Jesus, as well as acknowledge and love Him. Their relationship with Jesus will be quite intimate. They will serve Him completely, heed His order and commandments, and be blessed.

Who will teach and guide the people?
Since all the survivors of the old earth had already reached an elevated spiritual level, they can be guided and taught by angels. This way they will also be able to give their descendants optimal conditions for further development. Concerning the handling of new creations, their proper use, and about religious or other questions, the new inhabitants will be instructed directly by Jesus and His angels.

What will give people joy and bliss?
There will be many reasons to be joyful, blissful and at peace, all thanks to the many glories and marvels of the divine love, similar to those in the more elevated spirit world.

What effects will new and unknown substances as well as creations have?
Through new elements and compounds, God will create completely new kinds of works and beings. This will lead to edenic feelings of bliss, as they will delight the eye and the heart with their beauty and purpose. Through inner guidance, the people will learn the proper use of the new works quite quickly.

By what means will love, tranquility, order and peace prevail?
Where Jesus and His doctrine have sole dominion, love, tranquility, order and peace will reign, because then, Satan will be eliminated. People will once again live according to the original order, as the first people of the earth did. Everything will live in harmony with each other. The mineral, plant and animal worlds will fully adapt to the needs of human beings. People will live in blissful togetherness with Jesus. God’s blessing will visibly come to light.

How will the animals behave among themselves?
The animals will live peacefully among themselves. Every work of creation will be ready to serve.

How will marriages be contracted and children conceived?
On the new earth, marriages will be contracted and children will be conceived as well, all according to the divine order.

Will the people be healthy?
Yes, they will indeed be healthy, and free from suffering and pain. Sorrow, hardship and misery will no longer exist. God will provide for them in a fatherly way.

How many people will the new earth be able to provide for?
There will never be problems with an (alleged) overpopulation.

Will the life expectancy increase?
People will live for a long time and use their life wisely.

Will there still be fear of death?
Fear of dying and death will no longer exist.

Will everything that had almost matured on the old earth become a human being more quickly now?
If the development of the soul into a human being was almost complete on the old earth, this goal will now be reached much more quickly.

Why will the continued development through the kingdoms of nature happen more quickly?
Satan’s banishment will facilitate and accelerate the higher development.

Will material substances exist for shorter periods of time and, as such, will the development be more rapid?
Yes, the material creations will exist for shorter periods of time and the liberation of what is bound within them will happen faster.

How will the development of those who were banished into matter proceed on the new earth?
The godless and wicked people banished into matter after the final judgment will be given a new opportunity to develop through the kingdoms of nature and become human beings again.

Whereby will the conditions on the new earth worsen once again?
Even on this new earth, after a long time, spiritual changes will emerge again, when immature souls will incarnate from matter into human beings. Negative, material dispositions and urges will gain importance once again.

How can Satan gain influence in the millennial kingdom of peace?
If people begin to strive for material things again, and when more and more spiritual components that have passed through creation, but are not yet properly trained in the divine order, become human beings, Satan will be able gain influence on the new earth – in the millennial kingdom of peace – through disorderly behaviour of the people.